Працівникам Жидачівської районної державної адміністрації надано рекомендації щодо підготовки до нового етапу е-декларування

deklar.jpgЗ метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018 за рекомендацією Національного агенства з запобігання корупції потрібно виконати наступні дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Ця інформація доведена до всіх працівників Жидачівської районної державної адміністрації

Розпочався черговий етап е-декларування!

З 1 січня 2018 року розпочався етап подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік. Відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) державні службовці, інші суб’єкти декларування, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентство.

ПАМ’ЯТКА ДЕКЛАРАНТА

   Шановні декларанти! З 1 січня 2018 року розпочався черговий етап подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Просимо Вас відповідально поставитись до змісту інформації, яку ви зазначаєте у декларації.Зверніть увагу, що більшість інформації, необхідної Вам для заповненнядекларації, міститься у відкритих державних реєстрах: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.Тут ви можете знайти інформацію для заповнення розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї».

Єдиний державний реєстр МВС. Він містить інформацію про транспортні засоби, які перебувають в особи на праві власності чи користування.

Реєстр застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

Такий реєстр містить інформацію про отримані протягом року доходи.

Крім того, відомості про доходи можна отримати, сформувавши запит в особистому кабінеті на сайті Державної фіскальної служби за посиланням Власникам повітряних суден, а також морського та річкового транспорту радимо перевірити інформацію у Реєстрі цивільних повітряних суден України http://avia.gov.ua/reyestr-tsivilnih-povitryanih-suden-ukrayini/), Судновій книзі України, Державному судновому реєстрі http://dsbt.gov.ua/storinka/adminposlugy-0) Інформацію щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисні моделі, промислові знаки та іншу, що необхідна для заповнення розділу 6 «Нематеріальні активи» можна знайти за посиланням (http://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-UA&id=44de1e87-ad16-476b-b0aa-8a8a1f8aeb27&tag=VidomostiDerzhavnikhRestriv) З правилами користування зазначеними реєстрами можна ознайомитись на сайтах відповідних органів держаної влади. Слід також мати на увазі, що інформація, яка міститься у таких реєстрах,може бути не завжди повною та періодично оновлюється.

Також звертаємо увагу на типові помилки, які допускають суб’єкти декларування при заповненні декларації,та надаємо свої рекомендації:  у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації слід зазначати право користування або власності стосовно об’єктів, інформація про які відображена у розділі 2.1 декларації (крім абонентської скриньки для листування); в декларації необхідно зазначати всіх співвласників об’єктів нерухомості, що знаходяться у Вас або членів Вашої сім’ї на праві власності, а також всіх власників об’єктів, які перебувають у Вас чи членів Вашої сім’ї на праві оренди або іншому праві користування; слід уважніше ставитись до заповнення полів щодо вартості майна.

     Під час повної перевірки декларації Національне агентство, зокрема, звіряє відомості, відображені у декларації,з інформацією у правовстановлюючих  документах та державних реєстрах. Якщо у полі щодо вартості об’єкта зазначено «Не відомо», а Національне агентство встановить його вартість на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на 1 січня звітного року, це може бути підставою для відкриття кримінального провадження правоохоронними органами на підставі відомостей, отриманих за результатами повної перевірки декларації;

  •    уважно перевіряйте Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на наявність інформації щодо учасників та/або директора юридичної особи. Часто трапляється, що особа фактично вийшла зі складу засновників (припинила займати посаду директора), однак записи стосовно таких змін не внесено у відповідний Реєстр;
  •      пам’ятайте, що юридичні особи зазначаються у розділі 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації,навіть якщо вони були згадані в попередніх розділах декларації як такі, чиї акції або інші корпоративні права належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї. Зверніть увагу, що у цьому розділі має, зокрема, міститись інформація про товариства, у яких суб’єкт декларування або член його сім’ї прямо або опосередковано володіє 25 і більше відсотками статутного капіталу. Детально ознайомтесь з визначенням поняття «кінцевий бенефіціарний власник», яке міститься у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»(http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1702-18);
  •     у полі «Джерело доходу» розділу 11 «Доходи у тому числі подарунки» декларації зазначається інформація від кого саме суб’єкт декларування або член його сім отримав дохід. Винятком є дохід від зайняття підприємницькою або незалежною професійною діяльністю члена сім’ї, коли сам член сім’ї може бути вказаний джерелом свого доходу від такої діяльності. Це може стосуватися також суб’єкта декларування, якщо він здійснював таку діяльність у звітному періоді до початку виконання функцій держави або місцевого самоврядуванняабо після припинення здійснення таких функцій;
  •      зверніть увагу, якщо у звітному періоді отримано у спадщину/відповідно до договору дарування, наприклад, об’єкт нерухомості або транспортний засіб, інформація про таку спадщину або подарунок окрім розділів 3 «Об’єкти нерухомості» та 6 «Цінне    рухоме майно –транспортні засоби» має бути відображена також у розділах 11 «Доходи, у тому числі подарунки» та 14 «Видатки та правочини»;
  •    якщо дохід або подарунок був отриманий в іноземній валюті, то його розмір слід перерахувати в грошову одиницю України за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату отримання такого доходу (подарунка);
  •    при заповненні розділу 12 «Грошові активи» декларації, зверніть увагу, якщо кошти розміщенні в одному банку, але на різних рахунках, необхідно вносити таку інформацію до розділу окремими полями. Так само окремими полями вносяться відомості щодо коштів, розмішених на рахунку та в сейфі банку, навіть якщо йдеться про один і той самий банк. Обов’язково  перевірте інформацію, що відображена у Вашій декларації, після її подання та розміщення в Реєстрі. Пам’ятайте, що Закон «Про запобігання корупції» передбачає 7 днів для подання виправленої декларації.

Нагадуємо, кампанія з декларування триватиме до 1 квітня 2018 року. Вчасно подана декларація –це Ваш авторитет і Ваш спокій.

Щодо розділу 3 «Об`єкти нерухомості» декларації:

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) у декларації зазначаються відомості про об'єкти нерухомості, що належать суб'єкту декларування та членам його сім'ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають:

а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування;

б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Чи необхідно зазначати у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації інформацію про об’єкти нерухомості за зареєстрованим місцем проживання та місцем фактичного проживання суб’єкта декларування?

Закон передбачає обов’язок зазначати в декларації усі об’єкти, які належать суб’єкту декларування або члену його сім’ї на праві користування. Такими правами користування можуть бути: оренда, сервітути, право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), право забудови земельної ділянки (суперфіцій), утримання, застава, користування на підставі довіреності, у тому числі генеральної довіреності, інші права, передбачені законом.

Відповідно до вимог Закону суб’єкт декларування повинен задекларувати усі об’єкти нерухомості незалежно від їх вартості, що належать йому на праві власності, знаходяться у нього на праві оренди чи іншого права користування станом на останній день звітного періоду (31 грудня звітного року для щорічної декларації).

Відповідно до статті 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» місце  проживання  –  житло,  розташоване  на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також  спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.   

Реєстрація – внесення інформації до реєстру територіальної громади,  документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця  перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного  державного  демографічного  реєстру  в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», для оформлення реєстрації необхідно документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька – за згодою всіх власників).

Якщо зареєстроване місце проживання особи знаходиться в помешканні, право власності яке їй не належить, при реєстрації власник повинен був дати згоду на реєстрацію та проживання цієї особи в зазначеному помешканні, а тому в декларації це помешкання необхідно зазначити у розділі 3 «Об`єкти нерухомості», тип права – право користування у зв’язку з реєстрацією місця проживання.

Крім того, у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації необхідно зазначати інформацію про об’єкти нерухомості, де фактично проживає суб’єкт декларування, навіть якщо такі об’єкти нерухомого майна не належать на праві власності суб’єкту декларування.

При цьому, якщо інформацію про зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання було зазначено у розділі 2.1 «Інформація про суб’єкта декларування» декларації, відповідну інформацію необхідно дублювати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації.

Звертаємо увагу на необхідність заповнення інформації про всіх співвласників об’єктів нерухомого майна, якщо таке нерухоме майно перебуває у спільній власності.

У декларації зазначаються відомості про об'єкти нерухомості, що знаходяться у членів сім’ї суб’єкта декларування в оренді чи на іншому праві користування.

Чи слід декларувати об’єкти нерухомого майна, якщо суб’єкт декларування користувався ними упродовж року, але станом на 31 грудня вже не користується?

Нерухомість, об’єкти незавершеного будівництва декларуються відповідно до їх наявності станом на останній день звітного періоду.

Наприклад, при поданні щорічної декларації, якщо зазначені об’єкти станом на 31 грудня попереднього року не перебувають у володінні, користуванні або власності суб’єкта декларування або членів його сім’ї, то вони не повинні відображатися в декларації, навіть якщо вони перебували на такому праві упродовж певного часу у звітному періоді.

Чи необхідно суб'єкту декларування, який зареєстрований як фізична особа-підприємець, у декларації зазначати інформацію про дохід, отриманий від підприємницької діяльності,  інформацію про поворотну фінансову допомогу та подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані?

Відповідно до положень частини другої  статті 52 Закону суб'єкт декларування зобов'язаний подати повідомлення у разі отримання ним доходу (незалежно від того, чи є він оподатковуваним) на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Крім того, якщо кредит, позика, поворотна безвідсоткова фінансова допомога (позичка) тощо були отримані суб'єктом декларування або членом його сім'ї  упродовж звітного року, то вони повинні бути відображені в розділі «Доходи, у тому числі подарунки» як «Інші доходи» (із зазначенням, про який саме дохід йдеться). Якщо такий кредит, позика тощо були дійсними, тобто не сплачені повною мірою станом на останній день звітного періоду, то вони повинні бути додатково відображені у розділі «Фінансові зобов'язання», незалежно від того, чи були вони отримані у звітному періоді.

Яка інформація зазначається у полі «Ідентифікаційний номер» у розділі декларації «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»?

У цьому полі слід зазначити ідентифікаційний номер транспортного засобу, якщо він наявний. Наприклад, для автомобіля слід вказати ідентифікаційний номер, тобто вказаний у технічному паспорті на транспортний засіб номер шасі (кузова, рами).

Чи слід декларувати транспортний засіб, якщо суб’єкт декларування користувався ним  упродовж року, але станом на 31 грудня вже не користується?

Транспортні засоби декларуються відповідно до їх наявності станом на останній день звітного періоду.

Що охоплює поняття «Доходи, у тому числі подарунки»  (розділ 11 декларації)?

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 46 Закону у декларації зазначаються відомості про отримані (нараховані) доходи, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки та інші доходи.

Такі відомості включають дані про вид доходу, джерело доходу та його розмір.

Інформацію про які доходи необхідно зазначати в декларації?

Доходи включають:

  • заробітну плату (грошове забезпечення), отриману як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом;
  • гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими правочинами;
  • дохід від підприємницької або незалежної професійної діяльності;
  • дохід від надання майна в оренду (користування);
  • дивіденди;
  • проценти;
  • роялті;
  • страхові виплати;
  • виграші (призи) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора;
  • призи (виграші) у грошовій формі, одержані за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях;
  • благодійну допомогу;
  • пенсію;
  • спадщину;
  • доходи від відчуження цінних паперів чи корпоративних прав;
  • подарунки;
  • інші доходи.

Що необхідно зазначати у полі «Джерело доходу»?

У більшості випадків джерелом доходу є організація, в якій було отримано такий дохід. Водночас в деяких випадках джерелом доходу суб’єкт декларування може зазначити себе, якщо такий дохід було отримано від підприємницької діяльності.

Що слід вносити до розділу 13 «Фінансові зобов’язання» декларації?

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 46 Закону у декларації зазначаються відомості про фінансові зобов’язання, у тому числі отримані кредити, позики, зобов’язання за договорами лізингу, розмір сплачених коштів в рахунок основної суми позики (кредиту) та процентів за позикою (кредитом), зобов’язання за договорами страхування та недержавного пенсійного забезпечення, позичені іншим особам кошти.

Відомості щодо фінансових зобов’язань включають дані про вид зобов’язання, його розмір, валюту зобов’язання, інформацію про особу, стосовно якої виникли такі зобов’язання, відповідно до пункту 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та дату виникнення зобов’язання. Такі відомості зазначаються лише у разі, якщо розмір зобов’язання перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року. У разі якщо розмір зобов’язання не перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, зазначається лише загальний розмір такого фінансового зобов’язання.

Які фінансові зобов’язання відображаються у декларації?

У декларації відображаються фінансові зобов’язання суб’єкта декларування та членів його сім’ї, які є дійсними станом на останній день звітного періоду. Під фінансовими зобов’язаннями у цілях декларування розуміються:

  • отримані кредити, позики;
  • інші кошти, які були позичені суб’єкту декларування або члену його сім’ї іншими особами, зокрема поворотна безвідсоткова фінансова допомога, отримана і не повернена у звітному періоді суб’єктом декларування або членом його сім’ї;
  • зобов’язання за договором лізингу;
  • зобов’язання за договором страхування;
  • зобов’язання за договором недержавного пенсійного забезпечення;
  • несплачені податкові зобов’язання;
  • інші зобов’язання (у декларації необхідно зазначити, які саме).

У розділі «Фінансові зобов’язання» відображаються також відомості про розмір сплачених суб’єктом декларування або членом його сім’ї коштів в рахунок основної суми.

Що означає «цінне рухоме майно - транспортні засоби» (розділ 6 декларації)?

Відповідно до підпункту «б» пункту 3 частини першої статті 46 Закону у декларації зазначаються відомості про цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, що належить суб’єкту декларування або членам його сім’ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають дані щодо транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також щодо їх марки та моделі, року випуску, ідентифікаційного номера (за наявності). Відомості про транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми зазначаються незалежно від їх вартості.

Національне агентство з питань запобігання корупції звертає увагу осіб, які претендують на зайняття вакантної посади державної служби, що абзацом другим частини п’ятої статті 25 Закону України «Про державну службу» та статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» встановлено обов’язок переможця конкурсу перед призначенням на посаду державної служби подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Відповідно до Роз’яснень Національного агентства України з питань державної служби від 26 січня 2018 року № 47-р/з (http://www.guds.gov.ua/page/rozyasnennya-shchodo-zastosuvannya-zakonodavstva-z-pytan-derzhavnoyi-sluzhby) переможець конкурсу подає таку декларацію шляхом заповнення її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції як декларацію кандидата на посаду із зазначенням конкретної назви посади. Декларація має бути подана не пізніше заяви про призначення на посаду.

Саме декларація, яка була подана переможцем конкурсу, підлягає перевірці під час здійснення спеціальної перевірки відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Нагадаємо, що Національне агентство з питань запобігання корупції є одним із 9 органів, які проводять спеціальну перевірку. Національне агентство здійснює таку перевірку щодо достовірності відомостей, зазначених у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Увага! НАЗК доповнило роз'яснення щодо заповнення Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані у системі "Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" (оновлено)

64. За якою формою та яким чином слід подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування?

Відповідно до частини другої статті 52 Закону, у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 ПМ, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Порядок інформування Національного агентства про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування визначений у Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, який був затверджений рішенням Національного агентства №2 3 від 10.06.2016 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089). Відповідно до пункту 6 Розділу II зазначеного Порядку, суб’єкти декларування письмово повідомляють Національне агентство про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу II зазначеного Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подається через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб’єкта декларування після реєстрації в Реєстрі.
Виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються. Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подаються винятково в електронній формі, їх паперова копія не подається.
Електронна форма для подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування затверджена рішенням Національного агентства № 3 від 10.06.2016.

64-1. З якого часу у суб'єкта декларування припиняється обов'язок подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані?

Відповідно до частини другої статті 52 Закону у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Реєстру та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Абзацом п’ятнадцятим частини першої статті 1 Закону визначено, що суб’єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 Закону, інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до Закону.
У свою чергу, відповідно до абзацу другого частини другої статті 45 Закону особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію за минулий рік.
Відповідно до пункту 4 Правил заповнення форми повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 3, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 961/29091 (далі - Правила заповнення форми повідомлення) інформація, включена в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, повинна бути також відображена в декларації, яку такий суб’єкт декларування подає відповідно до Закону.
Враховуючи зазначене, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до Закону) є суб’єктами декларування, які згідно з положеннями частини другої статті 52 Закону у разі суттєвої зміни в їх майновому стані зобов’язані письмово повідомити про це Національне агентство.
Тобто, якщо суб'єкт декларування припинив виконувати функції держави або місцевого самоврядування у серпні 2016 року, а декларацію особи, яка припинила відповідну діяльність, подав в лютому 2017 року, то обов'язок у такого суб'єкта декларування подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані припинився після подання декларації особи, яка припинила виконувати функції держави або місцевого самоврядування.
(доповнено новим запитанням згідно рішення Національного агентства від 02.02.2017№ 118)

64-2. Чи необхідно суб’єкту декларування подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані у разі отримання кредиту, позики, поворотної фінансової допомоги (позички) тощо?

Частиною другою статті 52 Закону визначено, що у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство.
Відповідно до пункту 1 Правил заповнення форми повідомлення під суттєвою зміною в майновому стані суб’єкта декларування розуміється отримання ним одноразового доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня року, у якому подається повідомлення. Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування.
Згідно з підпунктом 14.1.54 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді, зокрема, доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю.
Враховуючи зазначене, суб'єкт декларування зобов'язаний подати повідомлення у разі отримання ним кредиту, позики, поворотної фінансової допомоги (позички) тощо на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.
(доповнено новим запитанням згідно рішення Національного агентства від 02.02.2017№ 118)


При Мінприроди створять робочу групу з розробки національної стратегії попередження та контролю за розповсюдженням інвазійних чужорідних видів

 У Мінприроди відбулася нарада з питань розроблення заходів щодо попередження та контролю розповсюдження інвазійних чужорідних видів (видів-вселенців). За результатами наради прийнято рішення про створення міжвідомчої робочої групи з розробки Національної стратегії попередження та контролю за розповсюдженням інвазійних чужорідних видів. Про це повідомив заступник Міністра екології та природних ресурсів України Василь Полуйко.

«Це також передбачає опрацювання питання щодо внесення змін та доповнень до існуючого законодавства, а також формування загальнонаціонального переліку  інвазійних чужорідних видів», - пояснив Василь Полуйко.

Він зазначив, що за попередніми оцінками в Україні є близько тисячі видів чужорідних рослин, серед яких такі агресивні інвазійні види як амброзія полинолиста, борщівник Сосновського, ценхрус якірцевий, аморфа кущова, акація біла та інші, які вже сьогодні спричиняють значні збитки економіці країни.

23.04.2018, 17:55

детально »


26 квітня відбудеться український форум центрів спільного обслуговування 

   Український форум центрів спільного обслуговування відбудеться 26 квітня в головному офісі компанії SoftServe (вул. Садова 2Д).

Проведення форуму ініціював минулоріч керівник управління інвестиційної політики Львівської облдержадміністрації Роман Матис. Згідно з його дослідженнями, цей напрямок надання сервісних послуг здатен суттєво змінити економіку міста Львова та забезпечити стабільний і динамічний розвиток міста.

На Форумі розглянуть перспективи Львова і всієї України стати одним з ключових місць, обраних для розташування Центрів спільного обслуговування та аутсорсингу бізнес-процесів в цьому регіоні. Великі багатонаціональні компанії, вітчизняний бізнес,  державні чиновники регіонального та національного рівня і провідні фахівці в галузі ЦСО поділяться передовим досвідом і обговорять можливості, які створюються швидким розвитком сектора ЦСО і АБП в Україні.

23.04.2018, 17:47

детально »