Актуально

Шановні платники податків!

   24 жовтня 2019 року у м. Львові Головним управлінням ДПС у Львівській області буде проведено безкоштовний семінар для платників податків Львівської області на тему: «Актуальні питання оподаткування у 2019 році».

Початок семінару: 11 год. 00 хв.

Початок реєстрації: 10 год. 00 хв.

Місце проведення:м. Львів, вул. Стрийська, 35, актовий зал в цокольному приміщенні адмінбудинку Головного управління ДПС у Львівській області.

Запрошуємо взяти участь у семінарі всіх зацікавлених.

З метою визначення кількості учасників семінару, попередню реєстрацію можна здійснюватина субсайті ГУ ДПС у Львівській області http://lv.tax.gov.ua в розділі анонси.

При здійсненні продажу підакцизних товарів ФОП не може бути платником єдиного податку.

     Спрощена система оподаткування є особливим механізмом справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, визначених п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПКУ).

     Відповідно до пп. 3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб'єкти господарювання, зокрема фізичні особи - підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин).

     Згідно з п. 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів належать, зокрема тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

     Відповідно до ст. 1 розд. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон N 481), зі змінами, тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.

     Відповідно до ст. 15 Закону N 481 роздрібна торгівля, зокрема тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Разом з цим, відповідно до пп. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 ПКУ особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів є платником акцизного податку. При цьому об'єктом оподаткування є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пп. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).

     Отже, фізичні особи - підприємці, які здійснюють продаж підакцизних товарів, зокрема тютюну, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої групи, зазначена діяльність може здійснюватися на загальній системі оподаткування, за умови отриманням ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами та реєстрації суб'єкта господарювання платником акцизного податку.

Що таке податкова знижка на навчання та як її отримати?

Що таке податкова знижка на навчання?

Податкова знижка – це сума, на яку дозволяється зменшити розмір сплаченого особою податку на доходи фізичних осіб у зв’язку з оплатою нею послуг навчання.

Раніше до переліку витрат, на які поширюється податкова знижка, входила оплата послуг навчання виключно в закладах професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. З 2018 року податкову знижку можна отримати також на оплату навчання дитини в закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти. Це  саме стосується й аспірантів.

Який розмір податкової знижки?

Податкову знижку вигідніше оформляти на того члена родини, хто має офіційну роботу і отримує більшу зарплату. Розмір соціальної знижки залежить від суми сплачених податків, але не може перевищувати 18% .

Наприклад:  протягом 2018 року батько витратив на навчання сина 10 тисяч гривень. При цьому його офіційний дохід  у цьому ж році склав 100 тисяч гривень. 

База оподаткування – це дохід батька - 100 000 грн. Із зарплати 100 000 гривень установа, де працює батько, утримала податок на доходи фізичних осіб у розмірі – 18 000 грн.

Із 10000, які батько заплатив за навчання сина, було сплачено податків 1800 грн.

Ці 1800 грн. і повернуть в якості податкової знижки. Тобто з кожної 1000 гривень, сплаченої за навчання, держава повертає 180 гривень.

У кожного розмір податкової пільги, на яку він претендує, буде різнитися. Однак, незалежно від суми, не варто ігнорувати свої права.

 Гроші повертаються  протягом 60 днів з дня  подачі всіх необхідних документів. 

Якщо дитина навчається за кордоном?

Внесені зміни до Податкового  кодексу місять розширений перелік підстав для отримання податкової знижки на навчання, але існують умови, за яких це неможливо:  

  • особа,  яка сплачує  за навчання є приватним підприємцем;
  • особа навчається за кордоном;
  • особа вступила на військову кафедру

Також важливо зазначити,  якщо дитина відвідує  гуртки у приватних закладах,  ці заклади мають бути акредитовані  в Міністерстві освіти і науки України

Хто має право на податкову знижку?

Право на отримання податкової знижки на навчання мають громадяни України, які оплачують навчання у закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійно-технічної та вищої освіти за себе або членів його сім’ї 1-го ступеня споріднення  (батьки, чоловік/дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Як отримати податкову знижку на навчання?

Для того, щоб скористатися податковою знижкою на навчання, Вам потрібно:

  • оплатити навчання та зберегти квитанцію про оплату;
  • отримати від роботодавця довідку про доходи;
  • до 31 грудня поточного року заповнити податкову декларацію про майновий стан та доходи за минулий рік;
  • подати документи на отримання податкової знижки в органи Державної фіскальної служби за місцем реєстрації та отримати податкову знижку. 

Які документи необхідні?

Щоб повернути гроші за навчання,  потрібно надати такий  пакет документів:

копія паспорта;

  • копія ідентифікаційного номеру;
  • довідка про доходи за формою №3;
  • копія договору із закладом освіти;
  • копія квитанцій (чеків, платіжних доручень) про оплату навчання;
  • оригінали документів, що підтверджують ступінь споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб);
  • податкова декларацію про майновий стан і доходи;
  • заява, у якій зазначено реквізити рахунку для перерахування відшкодування.

Важливо!

Підтвердженням отриманих освітніх послуг є угода, яку Ви укладаєте із закладом освіти.

В ній має бути зазначено: хто надає послугу, хто її отримує, сума оплати та термін надання послуги.

Протягом цього року можна отримати компенсацію за оплату навчання за  2018 рік. Щоб не втратити право на податкову знижку за 2018 рік,  потрібно подати декларацію до 31 грудня 2019 року. 

У разі зміни місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи необхідно отримувати нові кваліфіковані сертифікати відкритих ключів

       У Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області  нагадують, що користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані своєчасно надавати надавачу електронних довірчих послуг інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містить сертифікат відкритого ключа. Це передбачено частиною другою ст. 12 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та п. п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання електронних довірчих послуг, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 18.07.2019 № 74.

      Враховуючи викладене, у разі зміни місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, користувачу електронних довірчих послуг необхідно звернутися до надавача електронних довірчих послуг із заявою на скасування кваліфікованих сертифікатів, які містять неактуальну інформацію, та надати комплект реєстраційних документів для формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Затверджено нову форму декларації про майновий стан і доходи та Інструкцію про її заповнення

      У Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області інформують, що наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859 (зареєстрований в Мін'юсті 04.07.2019 р. за №728/33699) затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи  та  Інструкцію  щодо її заповнення.

      Зокрема в новій формі декларації передбачено для осіб, які мають право на податкову знижку, у рядку 8 «Категорія платника» окрему позначку «особа, яка заявляє право на податкову знижку», а також виокремлено порядок розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку із використанням права на податкову знижку, в окремий додаток Ф3.

      Також у формі податкової декларації введено окремі рядки для  відображення суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору фізичними особами – платниками єдиного податку 4 групи, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства – рядок «10.2», для відображення доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису) – рядок «10.4.1» та для відображення податку (військового збору) з таких доходів рядок «17».

      Наказ Міністерства фінансів України  від 25.04.2019 року № 177 набере чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.

Виявили помилки в формі № 1 ДФ – подайте уточнюючий податковий розрахунок

      У Стрийському управлінні ГУ ДФС у  Львівській області нагадують, що у разі необхідності проведення коригувань даних Податкового розрахунку сум доходу, нарахованих на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) після закінчення строку його подання, подається уточнюючий податковий розрахунок. Такий розрахунок може подаватись як за звітний період так і за попередні періоди. При поданні уточнюючого податкового розрахунку проставляється відмітка у клітинці «Уточнюючий».

      Нагадаємо, що відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

      Уточнюючий податковий розрахунок подається на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містить інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.  Зокрема, для виключення помилкового рядка в податковому розрахунку  необхідно  повторити всі графи такого рядка і у графі 9 вказати «1» - на виключення рядка. Для  введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити правильну інформацію  у всі графи розрахунку і у графі 9 вказати «0» - на введення рядка. 

      За уточнення  даних в податкових розрахунках на податкового агента  накладається штраф  у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

      Штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

      Одночасно нагадаємо, податковий розрахунок за формою № 1ДФ податкові агенти можуть подавати в один із таких способів:

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо використання кваліфікованого електронного підпису відповідальної особи податкового агента у порядку, визначеному законодавством;

- на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;

- на паперовому носії, якщо кількість рядків у податковому розрахунку не перевищує десяти.

      Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), Порядок  його заповнення та подання податковими агентами затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.

З 1 серпня 2019 року заяву на повернення помилково сплачених коштів до державного бюджету можна подавати в електронному вигляді

26.04.2019 року набрав чинності наказ МФУ від 11.02.2019 № 60 "Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені" (опублікований в офіційному виданні Офіційний вісник України 26.04.2019 № 3).

      Порядком № 60 запроваджується єдина автоматизована система щодо повернення платежів, що належать:

- державному бюджету, з першого числа четвертого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування цього наказу, - тобто з 01 серпня 2019 року;

- місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, з першого числа сьомого місяця, що настає за місяцем офіційного опублікування цього наказу, - тобто з 01 листопада 2019 року.

      Заява може бути подана платником до територіального органу ДФС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

      У заяві зазначається назва помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його сума, дата сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства), та визначаються напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:

- на поточний рахунок платника податку в установі банку;

- на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, незалежно від виду бюджету;

- у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

      Отже, з 01 серпня 2019 року, платники податків можуть подати заяву (у довільній формі) на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за платежами, що належать державному бюджету в електронному вигляді через приватну частину «Електронного кабінету» вибравши у меню «Листування з ДФС».

      Дія Порядку № 60 не поширюється на:

- відшкодування ПДВ;

- повернення авансових платежів (передоплати), помилково та/або надміру внесених платниками податків за власним бажанням, як попереднього грошового забезпечення сплати майбутніх митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення, та грошової застави;

- повернення митних та інших платежів, що сплачуються до/або під час митного оформлення;

- повернення помилково та/або надміру перерахованих (унесених) платниками коштів, сплачених шляхом надання при митному оформленні податкового векселя;

- повернення суми акцизного податку, внесеної в рахунок погашення податкових векселів;

- виконання рішень судів щодо безспірного списання коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджетів.

Нерухомість в оренду: коли ж дозволено підприємцю здавати на єдиному податку

      Стрийське управління ГУ ДФС у Львівській області нагадує, що згідно із п. п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

      Нормами чинного законодавства не передбачено обмежень щодо надання в оренду власного нерухомого майна фізичними особами, які зареєстровані суб’єктами господарювання.

      Враховуючи вищевикладене, ФОП можуть надавати власне майно в оренду за умови, що здавання в оренду нерухомого майна такою фізичною особою не здійснюється в межах підприємницької діяльності платника єдиного податку.

      Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою від надання нерухомості в оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) здійснюється відповідно до п. 170.1 ст. 170 ПКУ.

Стрийське управління ГУ ДФС у Львівській області закликає підприємців та керівників підприємств сплатити борг з єдиного внеску

      Закон визначає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, - звертають увагу у Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області.

      Нагадуємо, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку передбачає  Закон України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування».         

      Згідно ч.16 ст.25 Закону №2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені до єдиного внеску не застосовується.

      Представники бізнесу повинні врахувати, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків кожен зобов'язаний самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених законом.

       Відповідно до Закону №2464 орган ДФС у порядку, за формою та у строки, встановлені  центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога органу ДФС або рішення суду щодо стягнення суми недоїмки виконується державною виконавчою службою в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

      У Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області особливо акцентують увагу платників на  наступному: на підставі ст.6 Закону України «Про порядок виїзду з України та в’їзду в Україну громадян України»  до суду надсилаються подання про заборону виїзду боржників за кордон, як засіб забезпечення належного виконання вимог сплати боргу.

 

Формування доходу підприємцем - платником єдиного податку. Які правила?

     Доходом фізичної особи - підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

      До суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

      Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

      Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

      У платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, до доходу за звітний період включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності. Дата отримання доходу - дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

      Разом з тим, до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

     Зазначена норма передбачена п. 292.1, п. 292.3, п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу.

Скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій відбувається у випадках, коли:

1) суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО;

2) вичерпано строк служби РРО, вказаний у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій або у паспорті (формулярі) РРО,

який не включений до Реєстру екземплярів РРО та був зареєстрований у контролюючому органі до створення Реєстру екземплярів РРО;

3) закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;

4) РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій;

5) виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Реєстру РРО;

6) установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;

7) наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;

8) наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;

9) суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;

10) в контролюючих органах наявні відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;

11) викрадено РРО;

12) змінено власника РРО;

13) щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу, як про закритий або такий, що не експлуатується.

    Рішення про скасування реєстрації РРО підписується керівником контролюючого органу за місцем реєстрації РРО або уповноваженою особою контролюючого органу.

    Скасування реєстрації РРО на підставах, визначених у п. 1, 11 та 12 здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, а на підставах, визначених у п. 2 - 10, 13, може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

   Фіскальний орган за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО, визначених у п. 4 - 10, 13, приймає рішення про скасування реєстрації РРО у разі, якщо суб’єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації та такі підстави залишилися актуальними.

    Фіскальний орган за місцем реєстрації РРО у випадках, передбачених п. 2 та 3 попереджає суб’єкта господарювання за місяць до настання терміну про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО.

    Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.

    Зазначена норма визначена   главою 4 розд. II «Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)», затвердженого наказом МФУ від 14.06.2016 № 547.

Земельний податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення

      У Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області повідомляють, що земельний податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

      За несплату у встановлений термін передбачено застосування штрафних санкцій. При затримці до 30 календарних днів наступних за останнім днем строку сплати, передбачено штраф у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу, а при затримці сплати більше 30 календарних днів – штраф 20 відсотків. Одночасно, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 Податкового кодексу України.

      Нагадаємо, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

      Відповідно до п.281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:

-  інваліди першої і другої групи;

-  фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

-  пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

      Одночасно, звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.

      Для отримання пільг щодо сплати земельного податку, необхідно надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують право на пільгу.

      При цьому, якщо фізична особа має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа мала до 01 травня поточного року подати письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

     Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/заміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності (крім земельної ділянки, на яку подана вказана заява у 2017 році).

      Також за допомогою «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних, зокрема, щодо об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі); сформованих податкових повідомлень-рішень та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та транспортного податку; розрахунків сум податкових зобов’язань по таких податках та стану розрахунків з бюджетом.

      Одночасно зазначаємо, що при використанні «Електронного кабінету» платники податків мають змогу сплатити податки в будь-який зручний для себе час.

Коди бюджетної класифікації, за якими платник сплачує податок на доходи фізичних осіб

      У Стрийському управлінні ГУ ДФС у Львівській області нагадують, що наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями, затверджено наступну Класифікацію доходів бюджету по податку на доходи фізичних осіб:

11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;

11010200 – податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами;

11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата;

11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування;

11010600 – фіксований податок на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю, нарахований до 1 січня 2012 року;

11010700 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб;

11010800 – податок на доходи фізичних осіб із доходу у вигляді процентів;

11010900 – податок на доходи фізичних осіб від оподаткування пенсійних виплат або щомісячного довічного грошового утримання, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

      Разом з тим, наказом Державної казначейської служби України від 26.12.2018 № 406 внесено зміни до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 15.01.2007 № 5 із змінами та доповненнями, згідно з якими код бюджетної класифікації бюджету по податку на доходи фізичних осіб доповнено позицією:

11010501 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню.

 За січень-липень 2019 року до бюджетів всіх рівнів платниками  податків  по території обслуговування Стрийського управління ГУ ДФС у Львівській області   сплачено  понад  1932  мільйона гривень податків

       До державної скарбниці платники перерахували 1013005,1 тис. гривень. Головними складовими податкових надходжень до державного бюджету є надходження податку на додану вартість – 240739,0 тис. грн. та податку на доходи фізичних осіб – 253116,0 тис. гривень. Також значну частку в надходженнях до державної скарбниці займають: рентна плата за користування надрами –  459230,0 тис.грн, військовий збір  – 42537,0 тис. грн. та податок на прибуток –  51077,1 тис. гривень.

  До місцевої казни надійшло 919559,0 тис. грн., що на  148312,0 тис. грн., більше у порівнянні з відповідним періодом  2018 року.

  За  січень – липень 2019 року до місцевих бюджетів  надійшло: 

податок на доходи фізичних осіб -  619315,0 тис. грн., що на 91088,4  тис. грн. більше ніж за відповідний період минулого року;

єдиного податку – 97591,3 тис.грн;

плати за землю –  109428,0 тис.грн;

плати  за ліцензії на право  роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами – 2633,0 тис. грн;

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки -  22631,0 тис. гривень.

Начальник Стрийського управління Тарас Левицький запевнив, що  впровадження електронних сервісів ДФС , вдосконалення механізму надання адміністративних послуг та відкрита співпраця органів ДФС та місцевого самоврядування , налагоджений діалог з представниками бізнесу  дає змогу вирішити проблемні питання та забезпечити збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.    


На Львівщині планують збудувати 12 мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту

  Сьогодні, 16 жовтня, у Львівській ОДА під головуванням заступника голови Львівської ОДА Івана Собка відбулась нарада щодо реалізації програми Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту.

З державного бюджету на будівництво мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту у 2019 році  виділили 11996500 грн.

“Важливо якісно підготуватись до початку робіт з будівництва мультифункціональних майданчиків, у повному обсязі використати субвенцію з державного бюджету та забезпечити своєчасне співфінансування з місцевих бюджетів, як цього вимагає нормативна база”, -  наголосив Іван Собко.

Субвенція спрямовується на будівництво нових спортивних майданчиків або реконструкцію/модернізацію.

16.10.2019, 17:17

детально »


Великі платники західного регіону сплатили майже 1,7 мільярда гривень податку на прибуток

   Впродовж дев’яти місяців 2018 року Львівським управлінням Офісу ВПП ДПС забезпечено надходження майже 1,7 мільярда гривень податку на прибуток підприємств, що на 184 мільйони гривень більше від індикативних показників.  

З них до державного бюджету спрямовано 1,5 млн. грн., а до бюджету області – 160 млн. гривень.

Крім цього, державні унітарні підприємства з початку року спрямували до Державного бюджету України  частину чистого прибутку (дивідендів) у розмірі 101 мільйон гривень.

Найвагоміший внесок по сплаті цього податку забезпечили ТЗОВ «Подільський енергоконсалтинг» - 117 млн грн, ПП «ОККО Бізнес контракт» - 110 млн грн, ТзОВ «Свіс Кроно» - 99 млн грн, ДП «ЛПП Україна» - 64 млн грн, ПРАТ «Львівобленерго» – 54 млн грн.

16.10.2019, 17:14

детально »