Актуально

 Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Загальні положення.

 Порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки встановлено в статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, або його частка.

Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової або нежитлової нерухомості, в том числі його часток.

Спільна часткова або спільна сумісна власність, хто є платником?

а) спільна часткова власність – у витязі з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (або у свідоцтві/реєстраційному посвідченні на право власності на нерухоме майно) вказано вид спільної власності спільна часткова та зазначено розмір частки. Платником податку є кожен із співвласників за належну частку;

б) спільна сумісна власність не поділена в натурі - у витязі з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (або у свідоцтві/реєстраційному посвідченні на право власності на нерухоме майно) вказано вид спільної власності спільна сумісна. Платником податку є одна з таких осіб-співвласників;

в) спільна сумісна власність поділена в натурі - у витязі з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (або у свідоцтві/реєстраційному посвідченні на право власності на нерухоме майно) вказано вид спільної власності спільна сумісна та зазначено, що співвласникам належить окрема кімната/окреме приміщення в об’єкті житлової/нежитлової нерухомості. Платником податку є кожен із співвласників за належну йому частку у вигляді окремої кімнати/окремого приміщення в об’єкті житлової/нежитлової нерухомості

Пільги із сплати податку

База оподаткування зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв.м.;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв.м.;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості - на 180 кв.м.

Пільга не надається:

а) якщо об’єкти житлової нерухомості здаються в оренду;

б) якщо площа об’єктів житлової нерухомості перевищує п`ятикратний розмір пільгованої площі. Тобто, якщо площа квартири/квартир перевищує 300 кв.м, житлового будинку/житлових будинків перевищує 600 кв.м., різнотипних об`єктів перевищує 900 кв.м – пільга у вигляді зменшення бази оподаткування не застосовується.  

Ставки податку

Встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року за 1 квадратний метр бази оподаткування.

25 000 грн. додатково сплачують власники будинків понад 500 кв.м. та квартир понад 300 кв.м. за кожен такий об'єкт житлової нерухомості.

На підставі яких документів нараховують податок?

На підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Податок нараховується за 3 роки

Якщо податкове повідомлення не надходило в попередні роки, такому власнику об’єкта нерухомого майна податок буде нараховано за останні 3 роки (пп.266.10.3 п 266.10 ст.266 ПКУ)

Термін сплати

Податок сплачується фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення

Відповідальність  

Якщо платник податків не сплачує податок протягом 60 днів – штраф:

при затримці до 30 календарних днів – 10 відсотків погашеної суми боргу;

при затримці більше 30 календарних днів – 20 відсотків погашеної суми боргу.

За порушення термінів сплати платнику надсилається податкова вимога із зазначенням суми боргу.

У разі несплати суми податкового боргу, яка зазначена в податковій вимозі, на майно платника податків накладається арешт до моменту погашення боргу.

Податкове повідомлення – рішення надсилається платнику за його місцем реєстрації.

Інформація щодо місця реєстрації – це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання ідентифікаційних кодів. Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він поставлений на облік (п.70.7 ст.70 ПКУ, заява форми 5 ДР). Якщо платник не повідомляє ДФС про зміну реєстрації – податкове повідомлення-рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку. Внаслідок чого виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна.

 

Що потрібно зробити підприємцю - «спрощенцю» у разі зміни місця здійснення діяльності

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема, місце провадження господарської діяльності.

Платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема, включаються відомості про зміну місця провадження господарської діяльності.

Заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Платниками єдиного податку третьої групи заява подається разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.

Правом на податкову знижку можна скористатися до кінця року

 Фахівцями Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ проведено семінар-практикум  для громадян, які звертаються щодо реалізації права на отримання податкової знижки за 2017 рік, надається практична допомога щодо заповнення декларації, відділення надаються роз’яснення щодо правил надання документів та заповнення декларації на отримання податкової знижки за навчання.

Наголошено, що для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи) податкову декларацію про майновий стан і доходи до кінця 2018 року.

Слід зазначити, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

До уваги платників податку на додану вартість!

З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами.

У зв’язку з набранням чинності з 01 червня 2018 року наказу Міністерства фінансів України від 23 березня 2018 року № 381 „Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за № 451/31903, додаток 1додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

Водночас наголошуємо, що відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали  квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

( За матеріалами Прес-служби Державної фіскальної служби України).

Подайте звітність вчасно – захистіть себе від штрафних санкцій

 Під час зустрічі з платниками податків фахівці Центру обслуговування платників Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ  роз»яснюють, що несвоєчасне подання звітності тягне за собою штрафні санкції.

  Відповідно до п. 110.1 ст. 110 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність при вчиненні порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Роботодавці Жидачівщини сплатили  понад 44 мільйона гривень єдиного внеску

У січні-квітні цього року роботодавці Жидачівщини за працюючих найманих працівників, а також підприємці за себе сплатили 44108,4 тис.грн. єдиного соціального внеску. Порівняно з минулорічним показником надходження єдиного внеску зросли на 10403,4 тис.гривень. Серед основних чинників позитивної динаміки сплати єдиного внеску – зростання фонду оплати праці, підвищення мінімальної заробітної плати та результати заходів щодо легалізації найманих працівників, адже, як відомо, єдиний внесок сплачується з легальних доходів.

Нагадаємо, що єдиний внесок (ЄВ) — обов’язкові відрахування на загальнодержавне соціальне страхування. ЄВ сплачується підприємцем за себе та за кожного найманого робітника. Він є внеском у загальнодержавну систему соціального страхування з метою захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат. Єдиний  внесок сплачується на відповідні рахунки за місцем обліку підприємця чи підприємства.

Особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, подають декларацію за 2017 рік не пізніше 02 травня 2018 року

Незалежна професійна діяльність – участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб (п.п.14.1.226 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Особи, які мають намір провадити незалежну професійну діяльність, підлягають взяттю на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про майновий стан та доходи за результатами 2017 року відповідно до норм розділу IV Податкового кодексу України не пізніше 02 травня 2018 року та зобов’язані самостійно не пізніше 31 липня 2018 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податковій декларації про майновий стан та доходи.

Як правильно заповнити  платіжний документ на сплату податків

Як правильно заповнити  платіжний документ на сплату податків – актуальне питання для платників податків і часто неправильне заповнення платіжного документу призводить до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету.

Нараховані і сплачені суми податків, зборів та інших платежів до бюджетів, ЄСВ обліковуються в інтегрованих картках платників (ІКП), які відкриваються органами ДФС за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

Для того, щоб сплачена сума вірно відобразилася в ІКП платника податків, необхідно чітко дотримуватись вимог  наказу МФУ від 24.07.2015 № 666 (із змінами) «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів». В цьому Порядку в доступній формі описано як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».

Важливо! 

Саме поле «Призначення платежу» використовується для обліку сплачених сум в ІС «Податковий блок» для ідентифікації платника податку та занесення сплаченої суми до його ІКП. В разі некоректного заповнення цього поля сплачена сума буде обліковуватись окремо як нез’ясована, а в ІКП може виникнути податковий борг, на який буде нараховуватися пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату платежу. Навіть у випадку уточнення призначення нез’ясованого платежу на підставі заяви платника  така сума буде внесена до ІКП платника податків не раніше дати поданої ним заяви. За період існування податкового боргу в ІКП буде нараховано пеню та штрафні санкції відповідно до чинного законодавства.

Вірно заповнене поле «Призначення платежу» повинно виглядати так:

*;101;ХХХХХХХХХХ;текст призначення в довільній формі, який містить назву  або ПІБ платника податків

* - обов’язковий символ

; - обов’язковий символ

101 – код виду сплати відповідно до Порядку 666 у випадку сплати самостійно визначеного податкового зобов’язання

; - обов’язковий символ

ХХХХХХХХХХ – код платника (ЄДРПОУ для юридичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код) для фізичної особи). Саме до ІКП платника з цим кодом буде зарахована сплачена сума платежу.

; - обов’язковий символ.

Приклад заповнення поля "Призначення платежу" в розрахунковому документі:

На сплату суми грошового зобов'язання з єдиного податку підприємством «ХХХ», що має код 20120559:

;101 

; 20120559

; Єдиний податок за І квартал підприємства «ХХХ»

;  

;  

;

*;101;20120559;єдиний податок за І квартал підприємства «ХХХ»

1 – службовий код ("*");

2 – код виду сплати ("101" – Сплата суми податків і зборів / єдиного соціального внеску);

3 – код за ЄДРПОУ (реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи) платника, який здійснює сплату;

4 – друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу;

5 – не заповнюється;

6 – не заповнюється;

7 – не заповнюється;

Враховуйте вищезазначені вимоги при заповненні платіжних документів (в тому числі також при сплаті через банківські термінали, системи Інтернет-банкінгу) та вимагайте від операторів-касирів банків, поштових відділень вірного заповнення поля «Призначення платежу».

До уваги пенсіонерів - власників земельних ділянок

Фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, в разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності (за винятком земельних паїв).

При цьому фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

Крім того, звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 281.1 статті 281 Податкового Кодексу України, поширюється на  земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм (наприклад, на усі земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства сукупною площею не більше 2 га). 

 Відповідно до пункту 281.4 Податкового кодексу, якщо фізична особа (яка має право на пільгу) має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки  про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

 Терміни сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичними особами у 2018 році

 Відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку на нерухомість, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок на нерухомість сплачується фізичною особою — платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 Як отримати довідку про свої доходи не відвідуючи податкову

В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців громадяни можуть скористатися сервісом «Електронний кабінет». За допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету та «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» фізична особа – платник податків може сформувати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій» (далі – Запит) виключно для отримання інформації про себе.

Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (далі – АЦСК).

При цьому ознайомитись з порядком отримання відомостей про доходи за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності» можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: Головна/Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Після входу до Електронного кабінету необхідно ввійти до його приватної частини.

Для цього необхідно:                       

увійти до Електронного кабінету за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua або через офіційний веб-портал ДФС;

обрати відповідний АЦСК;

обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB – накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key- 6.dat);

вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти».

Для створення Запиту необхідно в меню «Заяви, запити для отримання інформації» обрати Запит.

У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором.

Слід зазначити, що фізичні особи – платники податків, які отримали паспорт нового зразка, де вказано лише номер паспорта (серія відсутня), при заповненні поля «Реквізити паспортного документу» Запиту зазначають лише номер паспорта.

Після заповнення необхідно натиснути «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати». Якщо при заповненні Запиту були допущені помилки або не заповнено всі обов’язкові реквізити, система напише «Помилка», та виділить рожевим кольором відповідні поля. Необхідно виправити помилки та знову натиснути «Підписати та надіслати». Процедура підпису така ж сама, як і процедура входу в особистий кабінет. Далі система запропонує обрати спосіб отримання інформації. Наприклад: «Електронний кабінет».

Відправлений Запит можна переглянути у розділі «Вхідні/вихідні документи» в приватній частині особистого кабінету. Після обробки Запиту до особистого Електронного кабінету надходить повідомлення (відповідь на Запит). Натиснувши на це повідомлення відкривається інформація про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка замовлялася. Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.

Слід зазначити, що відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (за кожний квартал), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.

Податкова соціальна пільга у 2018 році

Нещодавно спеціалістом Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ для платників податків проведено практикум щодо розрахунку податкової соціальної пільги та умови її застосування у 2018 році .

Законом про Держбюджет-2018 закладено соціальні показники, на основі яких розраховується, зокрема, податкова соціальна пільга.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1 січня 2018 року становить 1762 грн. Відтак розмір загальної податкової соціальної пільги протягом 2018 року становитиме 881 грн.

Податкова соціальна пільга відповідно до пп.169.4.1 п.169.4 ст. 169 Податкового кодексу України застосовується до доходу у вигляді зарплати, a також прирівняних до неї виплат, якщо розмір такого доходу не перевищує розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 1 січня 2018 року, помноженого нa коефіцієнт 1,4 та округленої до найближчих 10 грн. Тобто максимальний розмір зарплати, до якого може бути застосована звичайна податкова соціальна пільга у 2018 році становитиме 2470 грн. (1762 грн. х 1,4).

Перелік податкових соціальних пільг визначені ст.169.1 Податкового кодексу України.

Для застосування податкової соціальної пільги платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги та документи, що підтверджують таке право. Слід зазначити, що податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Платник податків, який крім основного місця роботи працює також за сумісництвом, на свій розсуд має обрати для себе найвигідніше місце застосування податкової соціальної пільги до заробітної плати, незважаючи на те, де в нього перебуває трудова книжка.

Разом з тим, для для осіб, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років, для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) або опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років та для осіб, які утримують дитину-інваліда (дітей-інвалідів) віком до 18 років – граничний дохід, що дає право на пільгу, визначається як добуток граничного розміру доходу для застосування ПСП і відповідної кількості дітей.

Тож за умови, якщо граничний розмір доходу для одного з батьків у сумі, що не перевищує 2470 грн. х кількість дітей віком до 18 років (двоє і більше дітей), розмір ПСП для таких категорій осіб у 2018 році становитиме:

1) для осіб, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років, — 100% розміру ПСП (881 грн х кількість дітей віком до 18 років);

2) для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) або опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років, – 150% розміру ПСП (1321,5 грн х кількість дітей віком до 18 років);

3) для осіб, які утримують дитину-інваліда (дітей-інвалідів) віком до 18 років, — 150% розміру ПСП (1321,5грн х кількість дітей віком до 18 років).

Разом з цим, згідно з пп.169.2.3 п.169.2 ст.169 ПКУ податкова соціальна пільга не може бути застосована до:
     доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;
     заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;
     доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Що таке «реєстраційний номер облікової картки платника податків» та як його отримати

Щоб мати чітку картину щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати податків, нарахування фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, було передбачено створення Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО) – централізованої бази даних – повідомляють фахівці Центру обслуговування платників податків Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ.

В цій базі даних накопичується інформація про доходи фізичних осіб та суми сплачених ними податків. Таким чином, з метою ідентифікації платників податків, на кожну фізичну особу відкривається облікова картка платника податків, яка має свій номер, що складається із комбінації 10 цифр. До облікової картки вносяться дані про особу, взяті з її паспорту, а саме: прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження, місце проживання та інші.

Відтак усі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах, шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру у порядку, визначеному наказом від 29 вересня 2017 року № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників».

Фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи – платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Облікові картки фізичних осіб віком до чотирнадцяти років/неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) (п.5 розд.VII Положення).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

Отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків можна в Центрах обслуговування платників.

Кампанія декларування громадянами доходів, одержаних у минулому році, триває

З 1 січня 2018 року декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859».

Податкова декларація подається платниками податків  за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

 Граничні терміни  подання податкової декларації:

  - для фізичних осіб-підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування)  – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Останній день подання декларації за 2017 рік – 09.02.2018;

- для фізичних осіб-підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням,  – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності; 

 - для громадян, які зобов’язані згідно з ПКУ подати податкову декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним;

 - для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2018 (включно);

- для фізичних осіб платників податку-резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. 

Декларуємо доходи при отриманні спадщини чи дарунка у 2017 році

Фізичні особи - резиденти, які отримали у 2017 році спадщину (дарунок) від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (дарунка).

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

При цьому, фізичні особи - платники податку, які одержали дохід у вигляді спадщини (дарунка), який оподатковується за нульовою ставкою податку, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (дарунка) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але за умови відсутності інших підстав для подання декларації.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна, який оподатковується за нульовою ставкою податку, звільняється від оподаткування військовим збором.

Фізичним особам - резидентам, які отримали спадщину (дарунок) від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) не пізніше 03 травня 2018 року та задекларувати отримані доходи, які також слід оподаткувати військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. Нараховані самостійно в декларації податок на доходи фізичних осіб та військовий збір необхідно сплатити не пізніше 31 липня 2018 року.

Фізичні особи – платники податку, які одержали дохід лише у вигляді об’єктів спадщини (дарунка) та сплатили податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до їх нотаріального оформлення, не зобов’язані включати вартість (суму) такої спадщини (дарунка) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Знайшли помилку у поданому звіті з ЄСВ до закінчення терміну подання – подайте повторно

Під час зустрічі з страхувальниками  фахівці Жидачівського відділення Стрийської ОДПІ наголошують, що відповідно до п.1 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі - Порядок №435), страхувальники зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі - Звіт) протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.

Згідно з п.1 розділу V Порядку №435 при виявленні помилки у Звіті до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності.

Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом «скасовуюча», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.


Актуальна інформація для мешканців Жидачівщини щодо організації пільгового перевезення

per  Постановою Кабінету  Міністрів  України  від  14.03.2018р. № 197 передбачено  надання  пільг  у  готівковій  формі з  оплати  проїзду  усіма  видами  транспорту  загального  користування  на  міських, приміських та  міжміських  маршрутах.

У разі неприйняття  органом   місцевого  самоврядування  рішення  про  надання  пільг  у  готівковій  формі  з  оплати  проїзду усіма  видами  транспорту відповідні  пільги  продожують  надаватись  у  безготівковій  формі.

14 червня 2018 року на сесії районної ради  затверджено «Програму компенсації витрат автомобільним  перевізникам,  які  здійснюють перевезення пасажирів, що мають право на  пільговий проїзд на приміських маршрутах  загального користування у Жидачівському районі Львівської області на 2018-2021 роки». Згідно рішення сесії передбачено виділити 100,0 тис.грн. з районного бюджету для  компенсації витрат автомобільним перевізникам  та 10% від суми розрахунку відшкодування коштів  щомісячно  з бюджетів сільських, селищних, міських рад та об’єднаних територіальних громад.

«Програму  надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах у Жидачівському районі Львівської області на 2018-2021 роки» відхилено  через відсутність коштів у місцевих бюджетах.

23.06.2018, 13:05

детально »


Вітання Президента України з нагоди Дня державної служби

  Шановні друзі!

Щиро вітаю вас зі 100-річчям державної служби в Україні та професійним святом – Днем державної служби.

Протягом цього тривалого періоду – від часів гетьманату Павла Скоропадського і дотепер – державна служба складно еволюціонувала під впливом активних державотворчих процесів. На початковому етапі було закладено основи державної служби, зокрема врегульовано статус державних службовців, визначено порядок призначення їх на посади, затверджено схему оплати праці.

Новий час вимагає нових підходів і рішень. Із набуттям чинності Законом України «Про державну службу» у цій сфері розпочалися зміни, покликані зробити максимально прозорою і відкритою діяльність тих, хто присягнув вірно служити українському народові. Уже зараз ми можемо з упевненістю говорити, що створення професійної, політично незаангажованої державної служби – це реальність, а не далеке майбутнє.

Маю надію, що комплексне реформування державного управління дасть змогу проводити якісну державну політику, гарантуватиме здатність гідно тримати стратегічний курс розвитку держави, оперативно реагувати на чутливі проблеми в суспільстві задля втілення найзаповітнішої мрії наших співвітчизників – на фронті і в тилу – жити у мирній та квітучій європейській Україні.

23.06.2018, 12:46

детально »