Жидачівська державна податкова інспекція  Головного управління ДПС у Львівській області інформує

Отримання податкової знижки: особливості  підтвердження витрат

     Стрийська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що уточнено перелік документів, які підтверджують витрати, які включаються до складу податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги). Зазначені зміни внесені до підпунктів 166.2.1 та 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466-IX). Також встановлено, що копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Кодексом.

     У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

     Таким чином, фізичні особи-платники податку на доходи фізичних осіб, які з метою реалізації права на податкову знижку будуть подавати податкові декларації після 23 травня 2020 року, зобов’язані разом з податковою декларацією також надати копії документів, що підтверджують витрати, що включаються до складу податкової знижки.

     Стосовно надання копій договорів повідомляємо наступне. Кожен випадок суспільних відносин, що виникають в процесі реалізації прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб регулюються спеціальними законами, які визначають порядок таких відносин. За змістом положень ч.1 ст. 626 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов’язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 ЦКУ). Цивільне законодавство допускає укладання правочинів як в усній, так і в письмовій формах. Водночас спеціальне законодавство може передбачати обов’язкове укладання договору.

     Таким чином, при застосуванні статті 166 Кодексу, зокрема щодо надання копій договорів за їх наявності, слід керуватися спеціальними законами, якими регулюється конкретний випадок цивільно-правових відносин.

     Разом з тим, щодо підтвердження витрат електронним розрахунковим документом, то у разі якщо платник податків зазначає при поданні податкової декларації лише реквізити електронного розрахункового документа, для підтвердження права такого платника на податкову знижку слід користуватись Державним сервісом перевірки квитанцій (check.gov.ua), який дає можливість перевірити факт оплати по коду квитанції. Станом на 29.05.2020 до сервісу підключені Приватбанк, Монобанк, А-Банк, Банк Восток тощо. Після введення коду квитанції (16 цифр) та підтвердження з’являється інформація: ПІП платника, одержувач, сума, дата сплати та призначення платежу, які доступні для завантаження.

     Також зазначаємо, що змінами, внесеними Законом № 466-IX передбачено, що відповідно до п. 54.3 ст. 54 Кодексу контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв’язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірки платника податків свідчать про завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку, заявлену у податковій декларації.

З 1січня 2021 року фізичні особи – платники єдиного податку будуть вести облік діяльності в довільній формі

    З наступного року, відповідно до Закону України від 14.07.2020 року № 786 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування Електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців»,  скасовується вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат, а також обов'язок ведення книги обліку доходів для фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку І-ІІІ груп. При цьому, вони будуть зобов’язані вести облік діяльності в довільній формі в паперовому чи електронному вигляді.

    Зокрема, з 1 січня 2021 року фізичні особи-платники єдиного податку І і ІІ груп та ІІІ групи – неплатники ПДВ вестимуть облік діяльності у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів, а підприємці ІІІ групи - платники ПДВ - у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

    Водночас, фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат від такої діяльності за встановленою формою в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типова форма такого обліку та порядок його ведення визначається Міністерством фінансів України.

    Звертаємо увагу, що до 31 грудня 2020 року згідно з вимогами Податкового кодексу фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку I, II та III груп, які не є платниками ПДВ, ведуть за встановленою формою Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, а єдинники III групи - платники ПДВ - ведуть Книгу обліку доходів та витрат. Такі Книги мають бути зареєстрованими в податкових інспекціях за місцем обліку.

      Слід зазначити, що Книги обліку, які ведуть фізичні особи-підприємці необхідно зберігати у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Тобто, фізичні особи – підприємці, які не вестимуть Книгу з 1 січня 2021 року у зв’язку з запровадженням ведення обліку доходу в довільній формі, мають її зберігати ще 3 роки.

      Крім цього, відповідно до норм п. 44.1 Податкового кодексу, платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних із обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Такі первинні документи зберігають не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи.

Розміри мінімальної заробітної плати

      Мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може встановлюватися оплата за виконану працівником місячну норму робіт (Кодекс законів про працю УкраїниЗакон України "Про оплату праці"). Згідно з п. 5 ст. 38 Бюджетного кодексу України розмір мінімальної заробітної плати визначається в Законі про Державний бюджет на відповідний рік.

     Відповідно до пп. 4 п. 2 ст. 41 Бюджетного кодексу до вступу в силу Закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період мінімальна заробітна плата застосовується в розмірах і на умовах, що діяли в грудні попереднього бюджетного періоду.

     З 1 січня 2020 року мінімальна зарплата становила 4723 грн. Законом №822-ІX з 1 вересня її підвищено до 5000 грн.

     Разом зі зростанням мінімальної зарплати підвищились трудові штрафи, база нарахування ЄСВ, мінімальні трудові гарантії. Ряд податкових показників визначають залежно від розмірів мінімальної зарплати чи прожиткового мінімуму, які встановлено станом на 1 січня податкового (звітного) року. Тобто їх розмір зафіксували на 01.01.2020 р., і діють вони протягом усього 2020 року.

Тому із 1 вересня 2020 року не змінюються:

- єдиний податок для платників груп 1 та 2;

- податок на нерухоме майно;

- збір за паркування авто; м- транспортний податок;

- туристичний збір;

Єдиний податок встановлюють місцеві ради (п. 293.2 ПКУ) і на 2020 рік:

для 1-ї групи - у межах до 10% розміру прожиткового мінімуму, установленого на 1 січня податкового (звітного) року: 2102 грн х 10% = 210,20 грн;

для 2-ї групи - у межах до 20% розміру мінімальної зарплати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року: 4723 грн х 20% = 944,60 грн.

Проте із 1 вересня змінився розмір ЄСВ для підприємців.

Максимальна сума ЄСВ, яку необхідно сплатити самозайнятим особам, із 01.09.2020 р. складе 16 500 грн (75000 грн х 22%), а мінімальна сума - 1100 грн (5000 грн х 22%).

Увага!

    Згідно ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації подаються за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

    Рекомендуємо проводити подачі декларацій в електронному вигляді, скориставшись сервісом «Електронний кабінет».

 Вхід до електронного кабінету здійснюється за адресою:

https://cabinet/tax.gov.ua

або через офіційний вебпортал ДПС.

Для подання декларацій в електронному вигляді потрібно отримати ключі електронного цифрового підпису, які видаються будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів (далі –АЦСК).

Перелік АЦСК ДПС з адресами: https://acskidd.gov.ua/contacts

Змінами до Податкового кодексу передбачено введення електронного документообігу між платником та податковою службою через «Електронний кабінет»

     Така норма зазначена в прийнятому Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020  N466-IX.

     Так платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в «Електронному кабінеті» ( https://cabinet.tax.gov.ua/), зможуть листуватися з податковою службою через засоби електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

     Для цього суб’єкту господарювання необхідно буде подати заяву про бажання отримувати документи від податкової через «Електронний кабінет».

     Після отримання від платника заяви, його переписка з контролюючим органом переходить у електронну площину – до «Електронного кабінету» йому надходитимуть документи, а на його електронну адресу (адреси) – інформація про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет

     Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з «Електронного кабінету» автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

     У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з «Електронного кабінету» надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику).

     У разі, якщо платник податків виявить бажання відмовитися від спілкування через «Електронний кабінет», йому необхідно буде лише направити до податкової служби заяву в електронній формі. Зробити це можна раз на рік. Датою завершення листування платника податків через «Електронний кабінет» є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через «Електронний кабінет».

     Спілкуйтеся в електронному вигляді – це збереже Вам час та здоров’я.

 

За січень-серпень 2020 року до бюджетів всіх рівнів платниками  податків  по території обслуговування Стрийського управління ГУ ДПС у Львівській області   сплачено 2 180 312,0 тис. гривень податків

      До державної скарбниці платники перерахували 1 105 987,0 тис. гривень. Головними складовими податкових надходжень до державного бюджету є надходження податку на додану вартість – 397 555,4 тис. грн. та податку на доходи фізичних осіб – 292 383,8 тис. гривень. Також значну частку в надходженнях до державної скарбниці займають: рентна плата за користування надрами –  329 869,2 тис.грн, військовий збір  – 48 389,0 тис. грн. , та податок на прибуток –  76 542,2 тис. гривень.

     Надходження сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за січень - травень 2020 року становить – 682 704,5 тис.гривень.

  До місцевої казни надійшло 1 074 324,8 тис. грн., що на  21 605,0 тис. грн., більше у порівнянні з відповідним періодом  2019 року.   За  січень - серпень  2020 року до місцевих бюджетів  надійшло: 

податок на доходи фізичних осіб -  726 913,6 тис. грн.,

єдиного податку – 123 903,3 тис.грн;

плати за землю –  118 178,0 тис.грн;

плати  за ліцензії на право  роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами – 3 042,1 тис. грн;

акцизний податок з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 19 318,3 тис. грн.;

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки -  27 427,4 тис. гривень..         

ПДФО та військовий збір, які задекларовані громадянами в деклараціях про майновий стан і доходи, необхідно сплатити 30 вересня 2020 року

Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області нагадує громадянам, що останнім днем сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених  у Податковій декларації про майновий стан і доходи за результатами 2019 року, є 30 вересня 2020 року.

За несвоєчасну сплату самостійно задекларованих податкових зобов’язань, застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Якщо вищезазначені діяння вчинені умисно, на платника податків накладається штраф в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов'язання. Діяння вчинені платником податків умисно і скоєні повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов'язання на строк більше 90 календарних днів – передбачають накладення штрафу в розмірі 50 відсотків.

До уваги платників єдиного внеску: перевірки та штрафи на період карантину

     Тимчасово з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України, не застосовуються штрафні санкції за такі порушення:

- несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

- неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);

- несвоєчасне подання звітності до податкових органів. Якщо за несвоєчасне подання звітності вже був накладений штраф, то за повторне таке порушення, вчинене щодо періодів з 1 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ, штраф не застосовується.

     Не здійснюється нарахування пені платникам єдиного внеску протягом періодів з 1 березня по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України, а нарахована пеня за ці періоди  підлягає списанню.

     Встановлено мораторій на проведення документальних перевірок правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.

     Документальні перевірки з питань правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершені, зупиняються по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.

     Нагадаємо, що з 1 березня по 31 травня 2020 року тимчасово звільняються від нарахування та сплати єдиного внеску за себе:

- підприємці на загальній системі оподаткування;

- підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування;

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність (наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які проводять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності);

- члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

     При цьому, такі особи можуть прийняти самостійне рішення про сплату єдиного внеску за такий період. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за вказаний звітний період.

     Зазначені норми визначені розділом VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами, внесеними Законом від 13.05.2020 №591).

Програмні РРО

     З 1 серпня 2020 року запроваджено програмні реєстратори розрахункових операцій – це перший етап змін, передбачених законодавством щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг.

Вже на сьогодні програмне рішення (ПРРО) ДПС стало доступним і на безкоштовній основі запропоноване для використання всім зацікавленим суб’єктам господарювання.

ПЕРЕВАГИ

  • Вільний вибір для СПД
  • Відсутність посередників (еквайєра, ЦСО)
  • Відсутність експертизи для комерційних ПРРО
  • Пристосованість для будь якого пристрою, що підтримує операційну систему WINDOWS.ANDROID
  • Онлайн реєстрація в контролюючому органі
  • Виключно електронний документообіг
  • Безкоштовність (програмне рішення ДПС)

На сьогодні в ДПС організовано надання інформаційної підтримки (допомоги) платникам податків - користувачам ПРРО та АРІ фіскального сервера.

 Для цього продовжено роботу кол-центру ДПС до 20 год. 00 хв., організовано роботу центрів обслуговування платників та кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг у територіальних органах ДПС.

Підтримуються в актуальному стані матеріали банеру «Програмні РРО», створеного на веб-порталі ДПС, в якому розміщено інформацію, пов’язану із запровадженням, реєстрацією та застосуванням ПРРО (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).

 Зокрема, в банері розміщено перелік посадових осіб для взаємодії з платниками під час впровадження безкоштовного програмного рішення ДПС та перелік посадових осіб територіальних органів ДПС, відповідальних за надання консультацій щодо застосування та впровадження ПРРО,  форми ПРРО та покрокова інструкція щодо заповнення цих форм.

ДПС у Львівській області звертає увагу платників на те, що  впровадження ПРРО не виключає застосування класичних касових апаратів. Це альтернатива, яка дозволяє з 1 серпня бізнесу обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій - класичний та/або програмний РРО.

Другий етап впровадження нових правил проведення розрахункових операцій розпочнеться з 1 січня 2021 року. Саме з цього часу РРО застосовуватимуть суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки у сфері Інтернет-торгівлі, ресторанного господарства, ювелірній галузі, торгівлі побутовою технікою, медичних послуг, туризму, готелів, секонд-хенду.

Третій етап стартує з 1 квітня 2021 року, коли РРО використовуватимуть фізичні особи - підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування і є платниками II, III та IV груп єдиного податку.

Тобто норми щодо обов’язкової фіскалізації наберуть чинності поступово - з 01.01.2021 та з 01.04.2021, тому  суб’єкти господарювання, які на сьогодні ще не мають обов’язку застосовувати РРО/ПРРО, можуть долучитись до тестування ПРРО та  можуть взяти участь у апробації роботи ПРРО та АРІ, оцінити їх функціонал та набути досвід щодо використання ПРРО.

Здійснити реєстрацію програмного РРО можна, подавши реєстраційну заяву в електронній формі, скориставшись засобами Електронного кабінету, чи через Єдине вікно подання електронної звітності, використовуючи будь-яке наявне у платника податків програмне забезпечення, придатне для подання електронного документу до ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку.

 

Податкові новації: квартальний звітний період для звітності з ПДВ скасовується

  n_pod Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області повідомляє, що Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено зміни до статті 202 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі - ПКУ), відповідно до яких встановлюється єдиний звітний період для усіх категорій платників податку на додану вартість, який дорівнює календарному місяцю.

     Отже, для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, що передбачає реєстрацію платником податку на додану вартість квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ скасовується. Останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, є ІІ-й квартал 2020 року.

     Починаючи з липня 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно.

      При цьому від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене платниками податку в податкових деклараціях з ПДВ за  ІІ-й квартал 2020 року, переноситься до декларації за липень 2020 року.

     Платники податку, які до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали звітність щоквартально та до скасування квартального звітного періоду не подали звітність (квартальну) у визначені ПКУ терміни, після переходу на місячний звітний період подають за такі попередні звітні періоди, які дорівнюють календарному кварталу, квартальну звітність.

     Уточнюючі декларації з ПДВ за звітні періоди, за які платники податку до внесення змін Законом № 466 подавали квартальну звітність з ПДВ, також подаються за звітний період, який дорівнює календарному кварталу.

Актуальна інформація про новації законодавства для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи

     Законом України від 16.01.2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» передбачені зміни для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи, а саме:

     У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п.п. "б" 4 пункту 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (п. 183.4 ст 183 ПКУ).

     Отже, платником єдиного податку третьої групи у разі добровільної зміни ставки єдиного податку в розмірі 5% реєстраційна заява щодо зміни ставки подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного місяця, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку 3%, що передбачає сплату ПДВ (було не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу).

     Для платників єдиного податку першої - третьої груп з 1 липня 2020 року не діє звільнення від сплати земельного податку за ділянки, які надаються в оренду (найм, позичку), а також за ділянки, на яких розташовані об'єкти нерухомості, що надаються в оренду (найм, позичку) (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297ПКУ).

     Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів (п.п. 8 п. 298.2.3 ст. 298 ПКУ)

     Отже, сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування, має перевищувати 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1020 грн (60 х 17 грн).

     Платниками єдиного податку третьої групи у разі зміни податкової адреси, місця провадження господарської діяльності Заява для застосування спрощеної системи оподаткування та звітності (форма якої затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 №308) подається не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ) (раніше така заява подавалась разом з декларацією з єдиного податку за звітний квартал, у якому відбулися зміни).

Шановні громадяни! Не погоджуйтесь на зарплату в «конверті» - подбайте про своє майбутнє!

     Вимагати від роботодавців виплачувати заробітну плату відповідно до чинного законодавства – прозоро і чесно, не погоджуватись на виплату її в «конвертах». Про це в черговий раз нагадують мешканцям Стрийщини в Стрийському управлінні ГУ ДПС у Львівській області.

     Звертаємо увагу, що погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин, одержуючи заробітну плату «у конвертах» найманим працівникам необхідно чітко усвідомлювати, що вони позбавляють себе:

- гарантованого розміру заробітної плати;
- права на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати;
- права на оплату лікарняного;
- права на отримання пенсії чи достроковий вихід на пенсію, при шкідливих умовах праці;
- права на скорочений робочий день, тиждень, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці;
- права на допомогу по безробіттю;
- права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
- права на зарахування виробничого стажу, тощо.

     Укладення трудового договору дає можливість найманому працівнику бути захищеним чинним трудовим законодавством у разі порушення його прав, а саме:

- в разі затримки в розрахунку по заробітній платі;
- відмові оплати праці за виконану роботу;
- недодержання зобов’язань роботодавця, тощо.

      Принагідно звертаємо увагу роботодавців, на те, що за використання праці найманих працівників з порушенням трудового та податкового законодавства, передбачена адміністративна та дисциплінарна відповідальність.

Змінами до Податкового кодексу передбачено введення електронного документообігу між платником та податковою службою через «Електронний кабінет»

     Така норма зазначена в прийнятому Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020  N466-IX.

     Так платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в «Електронному кабінеті», зможуть листуватися з податковою службою через засоби електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

     Для цього суб’єкту господарювання необхідно буде подати заяву про бажання отримувати документи від податкової через «Електронний кабінет».

     Після отримання від платника заяви, його переписка з контролюючим органом переходить у електронну площину – до «Електронного кабінету» йому надходитимуть документи, а на його електронну адресу (адреси) – інформація про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет

     Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з «Електронного кабінету» автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

     У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з «Електронного кабінету» надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику).

     У разі, якщо платник податків виявить бажання відмовитися від спілкування через «Електронний кабінет», йому необхідно буде лише направити до податкової служби заяву в електронній формі. Зробити це можна раз на рік. Датою завершення листування платника податків через «Електронний кабінет» є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через «Електронний кабінет».

     Спілкуйтеся в електронному вигляді – це збереже Вам час та здоров’я.

У податкових новаціях – про відповідальність платників податків та контролюючих органів

     Стрийське управління ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу, що набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (крім деяких змін, які набирають чинності з 1 липня 2020 року та з 1 січня 2021 року).

     Так, запроваджується нова концепція відповідальності, яка передбачає:

- обов’язковий аналіз та доведення контролюючими органами наявності умислу та вини платника податків при вчиненні податкового правопорушення;

- притягнення до фінансової відповідальності платника податків за вчинення податкового правопорушення здійснюється за умови наявності в діянні вини, крім деяких податкових правопорушень, відповідальність за які настає незалежно від наявності вини (відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; неподання у строки документів для взяття на облік; здійснення видаткових операцій за рахунком платника податків банком або іншою фінансовою установою до отримання повідомлення відповідного контролюючого органу; неповідомлення фізичними особами-підприємцями про свій статус банку при відкритті рахунку тощо);

- визначення обставин, що пом’якшують відповідальність особи за вчинення податкового правопорушення (під впливом погрози, примусу, матеріальну, службову чи іншу залежність; збігу тяжких особистих чи сімейних обставин; самостійне повідомлення платником податків про вчинене ним правопорушення);

- визначення додаткових обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податків, зокрема, вчинення діяння особою, що діяла відповідно до висновку об’єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду, зразкової справи Верховного Суду щодо застосування норми права, від якої в подальшому було відступлено; внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів;

- зменшення розміру штрафів за вчинення податкового правопорушення на 50 відсотків у разі наявності хоча б однієї обставини, що пом'якшує відповідальність;

- відповідальність контролюючих органів за вчинення податкових правопорушень незалежно від наявності вини;

- визначення фіксованого розміру компенсації (одна мінімальна заробітна плата) за шкоду, заподіяну протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю контролюючих органів, для отримання якої платнику податків необхідно довести лише факт протиправності рішень, дій бездіяльності контролюючих органів (прийняття незаконного рішення, що призвели до втрати особою статусу платника податку; невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та/або порушення строків початку проведення кам


Мале карпатське коло: триває ремонт доріг Славське - Вигода та Славське- Хащованя

  На автомобільній дорозі С141515 Славське - Вигода км 4+878 – км 8+100 тривають роботи з влаштування верхнього шару асфальтобетонного покриття.

Цю дорогу ремонтують в рамках проекту "Мале карпатське коло" . У подальшому  вона має з'єднати Львівську та Івано-Франківську області.

“Вартість робіт – 31, 5 млн грн.  З Державного дорожнього фонду виділили 24 млн грн. Окрім того передбачено додаткове фінансування – 7, 5 млн грн.  У поточному році заплановано відремонтувати близько 3,2 км дороги, в межах населених пунктів влаштувати хідники, провести роботи з водовідведення”, - зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.

Ремонт виконує підрядна організаціє ТзОВ "Онур Конструкціон Інтернешнл".

28.10.2020, 10:49

детально »


ДПС створила новий сервіс, що повідомляє про статус ліцензій

  Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що Державною податковою службою України створено новий сервіс щодо оперативного автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії, анулювання ліцензії на певний вид діяльності.

Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання за 30, за 20, за 10 та 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію через «Електронний кабінет».

Такі нововведення підвищать якість надання адміністративних послуг та поліпшать сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.

28.10.2020, 10:46

детально »